Een lease auto heeft ook onderhoud nodig en vanuit het bedrijf is dat geregeld. De leasenemer, jouw werkgever, heeft met de dealer afspraken gemaakt over reparatie en onderhoud. Zo zijn er bedrijven aangesteld waar jij terecht kunt met de auto voor problemen. Iedereen overkomt wel eens wat en het is heel goed mogelijk dat jij eens bij je baas moet aankloppen om te informeren bij welk bedrijf je terecht kunt voor de schade of reparatie die je hebt. Dit hoeft niet per se een bedrijf te zijn, zo kun je voor verschillende dingen naar andere bedrijven gestuurd worden. Dit heeft te maken met contracten en kosten. Wat is opgenomen in het leasecontract? Voordat je bij een bedrijf voorrijdt, moet je via de werkgever wel hebben geïnformeerd of het binnen het leasecontract valt. Zo kun je heel graag winterbanden willen, maar als de werkgever dit niet heeft afgesproken met de dealer van de lease auto, dan kun je het vergeten. Weliswaar is dit een onderhoud dat uit veiligheid wordt genomen, dus kun je verwachten dat er winterbanden in jouw ‘pakket’ van de lease auto zitten. Maar hoe zit dat bijvoorbeeld met pech? Is er pechhulp geregeld? En als je een sterretje in je ruit hebt? Kun je die laten maken of moet je wachten tot hij uitscheurt tot een grote barst? Het leasecontract is in dit geval de sleutel tot het antwoord. Zelf invloed hebben Als je goed overleg voert met je werkgever kun je aanvragen om bepaald onderhoud bij de dealer te doen die jij goed aangeschreven vind staan. Dit geldt ook voor pechhulp. Je kunt gaan voor een landelijke pechhulp, maar ook Europees of alleen regionaal. Het ligt er maar net aan waar jij allemaal heen rijdt en de hoeveelheid invloed die je op je baas hebt. Wel belangrijk is om een bedrijf te vinden dat in je omgeving zit, zodat je daar snel naar toe kunt met problemen |
http://www.leaseautocentrale.nl |
