Opritverwarming: diverse mogelijkheden, afhankelijk van verschillende factoren

Wanneer opritverwarming wordt aangelegd, kan dat op verschillende manieren worden gedaan. Er zijn diverse mogelijkheden. Bij het ontwerp wordt rekening gehouden met factoren als het soort wegbedekking. Ligt er beton, asfalt, kunststof of klinkers op de oprit? Vervolgens wordt er gekeken naar de verwarmingsmethode: oppervlakteverwarming of sporenverwarming? Verder wordt het vermogen per vierkante meter in kaart gebracht en de aan-of afwezigheid van dilatatievoegen. Tot slot wordt er gekeken met welke bouwkundige zaken er rekening dient te worden gehouden. Vlakverwarming en sporenverwarming hebben elk hun eigen voor- en nadelen. Welk type zich het best leent is afhankelijk van meerdere factoren. Laat u hierover informeren door de specialist.

Opritverwarming om de toegangswegen vrij te houden

Heeft u wel eens van opritverwarming of hellingbaanverwarming gehoord? Het doel van opritverwarming is het begaanbaar houden van toegangswegen en afrekenen met gladheid. Op deze manier worden gevaarlijke situaties voorkomen. Opritverwarming kan doorgaans op diverse wegbedekkingen worden toegepast. Denk hierbij aan beton, asfalt, kunststof en klinkers. Voor elk type wegbedekking wordt een passend systeem voor verwarming ontworpen om een optimaal resultaat te bereiken. Het vermogen dat nodig is om het wegdek vrij te houden van sneeuw en ijs is onder meer afhankelijk van het soort wegdek en de vraag of er vlakverwarming geplaatst gaat worden of sporenverwarming.

Alle elementen die nodig zijn voor opritverwarming

Heating Group International is een gespecialiseerd bedrijf dat u kunt inschakelen voor de aanleg van opritverwarming. Om het wegdeksysteem bijvoorbeeld voor opritverwarming op basis van vocht en temperatuur te kunnen regelen dient er tenminste één ijssensor geplaatst te worden. Komt er ijs, sneeuw of vocht op de sensor dan zal de sensor ervoor zorgen dat de temperatuur van het wegdek omhoog gaat waardoor het ijs en de sneeuw smelten en/of het vocht verdampt. Wanneer alles verdampt is, wordt met behulp van de sensor het verwarmingssysteem weer uitgezet. Tot een oppervlakte van 50 vierkante meter is één sensor voldoende. In een regelpaneel zijn alle benodigde elementen opgenomen die nodig zijn voor optimale verwarming van het wegdek.