Nieuwe artikelen

Uw klant beter leren kennen

De sleutel tot een goede klantenservice is het gemakkelijk en snel opbouwen van een goede relatie met uw klanten. De klant begrijpen, hem een positieve ervaring bezorgen en hem bedanken voor zijn bezoek. Een klant die tevreden is, zal veel eerder terugkomen en waarschijnlijk meer uitgeven.

Een klantendienst runnen kan moeilijker zijn dan u denkt, mensen tevreden houden is niet altijd even gemakkelijk, en het moraal van het personeel kan ook moeilijk zijn. Er zijn onvermijdelijk klanten die niet tevreden zullen zijn. De truc is om ze zo tevreden mogelijk te houden – en ze terug te laten komen.

Het is de moeite waard om een stapje terug te doen en te kijken wie uw klant eigenlijk is. Het creëren van een effectieve klantervaring is giswerk als u niet veel weet over uw beoogde doelgroep.

Als u niet weet wat voor soort klant u probeert aan te trekken, dan wordt het moeilijker om hen een service te bieden die hun behoeften begrijpt en daaraan voldoet. Maak het uzelf gemakkelijk, en leer over uw klanten.

Het creëren van een persona van de omvang van de klanten die u wilt aantrekken, en waar u het meest mee te maken heeft is de sleutel. Als u de persona van uw ideale klant kent, kunt u die klant niet alleen gerichter benaderen via verkoop en add-ons, maar begrijpt u ook wat ze u vertellen en waarom ze iets vragen.

Denk na over wie uw klanten zijn. Gebruik een aantal van de onderstaande ideeën om u te helpen uw ideale klant te profileren.

  • In welke business zitten ze, sector of industrie
  • Wat is hun typische functie binnen dat bedrijf
  • Wat zijn hun doelstellingen
  • Met welke typische problemen worden ze geconfronteerd
  • Binnen welke budgettaire parameters werken ze
  • Tegen welke concurrentie moeten zij opboksen?

En er zijn nog veel meer indicatoren. Deze lijst is voor zakelijke klanten, maar u kunt ook een soortgelijke lijst maken voor consumenten. Met geslacht, leeftijdsgroep en demografie, besteedbaar inkomen, enz.

Maak een volledig klantprofiel. Op basis van dit klantprofiel kunt u beter begrijpen wat hun behoeften zijn … en hoe uw organisatie in die behoeften kan voorzien.

Personaliseer de service
We stappen af van een tijdperk waarin alles in één keer past, mensen keren terug naar het idee van persoonlijke service. U moet er dus naar streven uw klanten dat niveau van één-op-één service te bieden. Klanten willen graag het gevoel hebben dat ze door een organisatie worden gekend en gewaardeerd.

Met de systemen die we vandaag de dag hebben, is het een verwachting dat we in staat zijn om met één druk op de knop toegang te krijgen tot de klanthistorie, eerdere problemen, voorkeuren en orderspecificaties. Een klant laten wachten terwijl u zijn gegevens oproept, is niet zo persoonlijk.

Iemand van uw klantendienst aan de andere kant van het gesprek hebben die de klant bij naam kent en onmiddellijk begrijpt, is een enorm pluspunt voor uw bedrijf. Net als ieder van ons, houden klanten van vertrouwdheid en mensen die hen kennen, het bevordert het vertrouwen … en bevordert de voortzetting van de zaken.

Breng uw database op orde zodat u dit niveau van detail kunt bieden. De uitdaging die u dan heeft is om ervoor te zorgen dat uw personeel bekend is met uw klanten. We hebben daar binnenkort een paar eenvoudige oplossingen voor.

Een aantal klantendiensten die u als voorbeeld kunt bekijken zijn:

Tags:

Dit artikel is samengesteld door het redactieteam van bonefast.be, dat zich richt op het zorgvuldig selecteren en presenteren van betrouwbare informatie.

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Een sterke visuele identiteit begint bij herkenbaarheid, en dat geldt des te meer in een stad als Antwerpen. Hier concurreren

Het transport van erfgoedobjecten is een delicate operatie waarbij talloze risico’s overwogen moeten worden. Van trillingen en plotselinge bewegingen tot

Buitenreclame speelt een cruciale rol in hoe klanten uw onderneming waarnemen. Een strategisch geplaatst en professioneel ontworpen bedrijfsnaambord trekt niet

Het familierecht is een van de meest persoonlijke en emotioneel beladen rechtsgebieden. Het omvat juridische kwesties die te maken hebben

Een goed functionerend gehoor is essentieel voor een actieve deelname aan het dagelijks leven. Voor mensen met gehoorverlies kunnen hoorapparaten

Een asbestattest is sinds 23 november 2022 verplicht voor de verkoop van gebouwen in Vlaanderen die vóór 2001 werden gebouwd.

Bedrijven kunnen strafrechtelijk verantwoordelijk worden gehouden voor milieuschade, zoals vervuiling en illegale ontbossing. In België worden dergelijke misdrijven steeds strenger

Hoewel we in een digitale tijdperk leven, blijft het drukken van CD’s een waardevolle keuze voor artiesten en muziekliefhebbers. CD

Huishoudhulp in Gent is meer dan alleen schoonmaken; het is een beroep dat het leven van vele huishoudens aanzienlijk verbetert.

Ermelo, gelegen in het groene hart van Nederland en omringd door de prachtige Veluwse bossen, is een stad die duurzaamheid

Als je denkt aan het onderhouden van de woning, dan denk je al erg snel aan de dingen die zichtbaar

Zit u met een magazijn vol overtollige stock waar u vanaf wilt en bent u hiervoor op zoek naar een

Bent u op zoek naar een verzekeringsmakelaar die een machinebreukverzekering op maat kan maken? Winsurances uit Waregem heeft jarenlange ervaring

Zoekt u een vertaling van de hoogst mogelijke kwaliteit? Dan is het zaak een professionele vertaler (of team vertalers) van

Het vinden van de beste advocaat in Schilde is niet altijd een snelle klus. Er zijn veel verschillende advocaten te

Heeft u een uitstekende parketvloerproducent nodig? U hoeft niet ver te zoeken, want bij Q-Floor bent u verzekerd van de

Wilt u betonwerken laten uitvoeren voor uw woning- of appartementsbouw? Reken dan op de bouwwerkenspecialisten van Van Hauteghem Bouwwerken om

Bent u het beu om altijd veel tijd te steken in het verpakken en inwikkelen van uw grote paletten? Dat