Waarom starten met cross media management?

Als je wil gehoord worden, laat dan zelf van je horen, maar doe dit niet zomaar zonder nadenken. Je kan je doelgroep via verschillende kanalen bereiken, zowel online als offline. Ga niet zomaar je booschap van offline naar online kopiëren en omgekeerd. Elke kanaal heeft zijn specifieke kenmerken. Cross media management is hier dé oplossing. Zorg ervoor dat je op een uniforme wijze communiceert met de doelgroepen, door de verschillende advertentiekanalen efficiënt in te zetten. Zorg ervoor dat je klant overal dezelfde booschap te horen krijgt en dat er geen tegenstrijdigheden in je verhaal zitten. 

Track je klant

Bij cross media management gaat het er  om je klanten via verschillende kanalen naar je toe te trekken. Kan je bij het versturen van een direct mailing meten of de boodschap gelezen is? Bovendien is lezen niet vodloende, je wil dat je klant ook een volgende stap zet naar de aankoop van je product of dienst. Een goed doordachte call to action is dus essentieel. 

Volgen en vervolgen

Het doel kan verschillend zijn van campagne tot campagne. Wil je prospecten strikken, aan klantenretentie doen of extra informatie vergaren van je klanten? Met een cross media management tool, benader je elke klant uit je databestand op een individuele manier op het moment dat hij wenst, langs het kanaal dat hij verkiest. En je volgt je campagne op de voet op. Zo verzamel je weer nieuwe informatie waarmee je meer haalt uit je volgende campagnes.

Interactie

Cross media management verhoogt de interactie met je klant. Het biedt je klant immers de mogelijkheid om via al je kanalen te regeageren en in dialoog te gaan met jou. Cross media management laat je dus toe om print, websites, e-mail en sociale media naadloos te laten samenwerken en daardoor ook je klantenkennis te verbeteren. Door op het juiste moment op het juiste kanaal in te zetten, verbeter je de resultaten van je campagne.

http://www.allmailservices.be/nl/instrumenten/cross-media-campagnes