Je mailing vijf maal efficiënter versturen

Iedereen is steeds op zoek naar nieuwe klanten of probeert een ralstie op te bouwen met bestaande klanten. Behandel en benader deze klanten op de juiste manier. Een mail versturen is een krachtige tool, wanneer deze efficiënt wordt ingezet? Met deze vijf tips verstuur je voorstaan efficiënter je mailing. 

Doelgroep en contactpersoon

De absis van het succes ligt bij je doelgroep, uiteraard. Wie zijn uw potentële klanten en welke info heb je over je bestaande klanten. Het loont de moeite dit in kaart te brengen en op te volgen.

Ken zeker ook je contactpersoon bij betsaande klanten. Dat hoeft niet persoonlijk te zijn, maar zijn voornaam en familienaam op de mailing zetten helpt. Zo komt je brief of kaart niet op het verkeerde burau terecht.

Ontwerp

Je wil natuurlijk opvallen tussen al die andere brieven en kaarten. Dit kan, alles kan…maar dit zal een invloed hebben op de timing en het prijskaartje. Je hoeft niet iedere keer met een gek ontwerp te komen om op te vallen. Digitaal printen is uiterst geschikt om een gepersonaliseerde mailing te versturen en hoe persoonlijker je je klant benadert, hoe positiever de reactie zal zijn. 

Timing

Timing is essentieel bij het versturen van een mailing. Zit je in de B2B sector, dan is vrijdag geen goede dag om te versturen. Je mailing komt dan op maandag op een grote stapel te liggen samen met de psot die in het weekend is bezorgd. Een betere timinng voor verzending is van maandag tem woensdag. 

Belofte maakt schuld

Vooral in B2B mailings wordt er vaak geeindigd met “Graag nemen we volgende week contact met je op”. Daar is op zch niks mis mee, behalve twee zaken. Vooreerst “volgende week” is niet concreet genoeg. het is beter om nog concreter te zijn, bv. “volgende week dinsdag”.  Verder is het belangrijk dat je ook doet wat je belooft. Anders kom je ongeloofwaardig over en zijn al je efforts voor niks geweest. 

Retourzendingen

Voor iedere euro die je uitgeeft aan je mailing, verwacht je return. Daarom is het belangrijk om retourzendingen te verwerken en het effect van je mailing te analyseren. Op die manier zal je daaropvolgende mailing nog efficiënter kunnen verlopen.

 

 

http://www.allmailservices.be/nl/instrumenten/direct-mail-handling