De belangrijkste PR middelen die je kunt inzetten

PR omvat verschillende gereedschappen. Wat zijn de belangrijkste PR tools?

Er bestaan ​​veel public relations tools. De belangrijkste PR-tools vallen echter in 7 categorieën, die in het volgende worden uitgelegd. Maar allereerst, wat betekent public relations?

Public relations (PR) is de manier waarop een bedrijf communiceert met het publiek en de media. Het mag niet worden verward met reclame. PR betekent communiceren met het doelgroep direct of indirect via de media, zoals reclame doet. Het doel is echter het beslissende verschil: Public relations beogen een positief beeld te creëren en te onderhouden en een sterke relatie met het doelgroep te creëren.

De belangrijkste public relations tools omvatten:
Nieuws

Een van de belangrijkste PR tools is nieuws. PR-professionals vinden of creëren gunstige nieuwsberichten over het bedrijf, zijn producten of haar mensen. Soms gebeuren nieuwsverhalen natuurlijk als gevolg van zakelijke activiteiten; Soms kunnen de PR-verantwoordelijken gebeurtenissen of activiteiten voorstellen die gunstig nieuws over het bedrijf zouden opleveren.

Toespraken

Toespraken behoren ook tot de belangrijkste PR-gereedschappen omdat ze krachtige product- en bedrijfsreclame kunnen creëren. In toenemende mate moeten bedrijfsleiders vragen stellen uit de media of gesprekken voeren bij handelsverenigingen of verkoopvergaderingen, en deze gebeurtenissen kunnen ofwel bouwen, maar ook het imago van de onderneming pijn doen.
Speciale evenementen

Een ander hulpmiddel voor public relations is speciale evenementen. Speciale gebeurtenissen kunnen in grote lijnen worden gedefinieerd: van nieuwsconferenties, pers tours, grote openingen en vuurwerk displays aan laserlicht shows, hot air balloon releases, multimedia presentaties of educatie programma’s ontworpen om te bereiken en belangstelling doelgroepen publiek.
Schriftelijke materialen

Public relations moeten ook geschreven materiaal bevatten. Met behulp van geschreven materialen kunnen PR-mensen hun doelmarkten bereiken en beïnvloeden. Deze materialen omvatten jaarverslagen, brochures, artikelen, bedrijfsnieuwsbrieven en tijdschriften.
Audiovisuele materialen

Audiovisuele materialen, bijvoorbeeld slide-and-soun programma’s, dvd’s en steeds meer online video’s worden steeds meer gebruikt als PR tools.
Corporate identity materialen

Om een ​​bedrijfsidentiteit te creëren die het publiek onmiddellijk herkent, kunnen corporate identity materialen worden gebruikt. Deze materialen omvatten logos, stationair, brochures, borden, bedrijfsvormen, visitekaartjes, gebouwen, uniformen en bedrijfswagens en vrachtwagens. Wanneer deze aantrekkelijk, onderscheidend en onvergetelijk zijn, worden ze marketinginstrumenten in de vorm van belangrijke PR-tools.
Openbare dienstverlening

Tenslotte kunnen bedrijven zich beroepen op publieke dienstverlening om de openbare goodwill te verbeteren. Public service-activiteiten betekenen gewoonlijk geld en tijd aan de publieke dienstverlening.
Het belangrijkste PR Tool tegenwoordig – Het Web

Als u zich afvroeg waarom het web niet tot de hierboven vermelde PR-tools behoort, is het hier. Inderdaad, het web is tegenwoordig de belangrijkste PR tool, en natuurlijk een van de belangrijkste PR tools. Daarnaast is het web een steeds belangrijker PR-kanaal. Websites, blogs en sociale netwerken zoals Facebook, Twitter en YouTube bieden krachtige manieren om meer mensen te bereiken dan met andere belangrijke PR-tools. In feite is het web en vooral sociale media het perfecte kanaal voor public relations communicatie: de kernkracht van public relations is het vermogen om een ​​verhaal en vonkgesprek te vertellen. Dit is precies wat kan worden bereikt met sociale media. Daarom is het web niet alleen een van de belangrijkste PR-gereedschappen, het is het belangrijkste PR-gereedschap.

https://www.optimizeroi.com