Goede vs geweldige klantendienst kan het verschil maken voor je bedrijfsresultaat. Wist je dat 84 procent van de bedrijven die zich richten op klantendienst daardoor hun inkomsten zien stijgen? Als je de inkomsten wilt zien stijgen, begin dan met de klantendienst. Weet je niet zeker wat het verschil is tussen goede klantendienst en geweldige klantendienst? Blijf lezen. Je vindt er ook enkele mooie voorbeelden van klantendienst en advies over hoe je vandaag je bedrijfspraktijk kunt verbeteren. Waarom is klantendienst belangrijk?
Wat is het verschil tussen goede en geweldige klantendienst? Op dit punt begrijp je dat het verbeteren van de klantervaring (CX) een noodzaak is. Maar misschien vraag je je af hoe goede service er eigenlijk uitziet. Hier zijn enkele belangrijke dingen om in gedachten te houden bij het bepalen of je goede vs geweldige klantendienst biedt. Verwachtingen waarmaken vs verwachtingen overtreffen Als je aan de verwachtingen van een klant kunt voldoen, prachtig. Ze kwamen naar je voor een bepaald product of een bepaalde dienst en kregen wat ze zochten. Verwachting ingelost. Maar, verwachtingen overtreffen is de echte gouden ster. Uitzonderlijke Klantendienst Betekenis
Problemen de eerste keer oplossen Als je ooit met een medewerker van de klantendienst aan de telefoon hebt gezeten en naar iemand anders moest worden doorgeschakeld, weet je waarom dit van cruciaal belang is. Hoe meer handen een probleem moet passeren voor het opgelost wordt, hoe ongelukkiger de klant waarschijnlijk zal zijn. Wat is het verschil tussen goede vs geweldige klantendienst als het gaat om ontevreden klanten? Goede klantendienstmedewerkers krijgen het probleem uiteindelijk opgelost. Geweldige klantendienstmedewerkers zullen het onmiddellijk opgelost krijgen, en alles doen wat ze kunnen om het probleem in kwestie te verhelpen. Ben je op zoek naar een bepaalde klantendienst? Bekijk hieronder een aantal grote klantendiensten die je kunt bereiken: |